۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردین

برگزاری اولين كارگاه تربيت مشاور زوجين

بازدید 5984

اولین کارگاه تربیت مدرس مشاوره زوجین درتاریخ 16/ 2/ 97 با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و با حضور 30 تن از سردفتران ازدواج و طلاق تهران شروع شد. در ابتدا جلسه جناب آقای مظفری؛ رياست محترم كانون به بیان نکاتی چند در مورد کارگاه پرداختند . وی اشاره نمودند که این دوره تربیت مدرس مشاوره زوجین می‌باشد که از دوستان محترم جهت تدريس در مراکز بهداشت تهران استفاده خواهند نمود و همچنين در دوره‌های بعدی از این اساتید به عنوان استاد دوره تربیت مربی شهرستان‌ها استفاده خواهد شد. با گذراندن این دوره از هفته آینده کلاس‌های مشاوره در مراكز بهداشت شروع خواهد شد که انشالله تاثیر بسزایی در کاهش طلاق و تثبیت زندگي زوجین خواهد داشت.

شروع کلاس‌ها توسط دکتر جوهری؛ معاونت محترم قضايی استان البرز انجام گردید. ایشان ابتدا به بیان مقدمه‌ای پرداخته و اشاره نمودند که این کلاس‌ها حدود يك سال و نيم در استان البرز اجرا گرديده كه حدود %15 به صورت قطعی توانسته از وقوع طلاق جلوگیری نماید و به صورت غیر قطعی در حدود 30%. با این بیان در استان البرز که سالونه 7000 طلاق انجام می‌گردد این طرح توانسته از وقوع 1000 طلاق جلوگیری نموده و از فروپاشی خانواده جلوگیری نماید. در ادامه وی بيان نمودند که با آسیب‌شناسی طلاق که در استان البرز انجام شده است لزوم برگزاری چنین کلاس‌هايی شدیدا احساس می‌شود و به نوعی این کلاس‌ها در واقع آموزش مهارت زندگی می‌باشد. با بررسی‌هايی که در مرکز فوق بعمل آمده چنین برداشت می‌شود که در واقع عامل اصلی طلاق‌ها، عدم مهارت در زندگی است. هر زندگی مشکلاتی دارد ولی وقتی مهارت کنترل و حل مشکلات نباشد منجر به طلاق می‌گردد. با برگزاری این کلاس‌ها مهارت زندگی به زوجین به طور مجمل آموزش داده می‌شود تا بتواند نحوه برخورد با مشکلات خانوادگی را مديريت نمايند.

در شيفت بعد از ظهر تدريس توسط خانم دكتر غديری؛ استاد دانشگاه شهيد بهشتی انجام شد كه ايشان نيز در دو محور قواميت مرد و تمكين زن به بيان مطالبی پرداختند و به سئوالات سردفتران جواب دادند.