۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

اطلاعیه شماره 3 در خصوص طرح ساماندهی عقد موقت

بازدید 16042 تاریخ شنبه 2 تیر 1397

اطلاعیه شماره 3
بسم الله الرحمن الرحیم
به حول و قوه الهی و با تلاش و کوشش فراوان و اتحاد و یکدلی همکاران محترم گام اصلی طرح ساماندهی ازدواج موقت همانگونه که وعده داده بودیم از تاریخ اول تیر ماه 1397 اجرائی شد به همین منظور:
 
بخش اول) 
1- اعضای محترم کانون سردفتران ازدواج و طلاق می‌توانند پس از ورود به صفحه شخصی خود در سایت کانون و در قسمت فروشگاه نسبت به ثبت سفارش سند ازدواج موقت حداکثر 50 جلد در ماه اقدام نمایند. لازم به ذکر است سامانه توزیع الکترونیکی اسناد بمدت یک هفته جهت مشخص شدن ایرادات و رفع آن‌ها به طور آزمایشی فعال شده و پس از رفع ایرادات احتمالی آماده خدمت‌رسانی خواهد شد، لذا تا نهایی شدن وضعیت سامانه هزینه اسناد را پرداخت نکنید!!!!!
2- استان‌هایی که سفارش خود را تا مهلت تعیین شده یعنی تاریخ 31/ 3/ 1397 به کانون تحویل داده‌اند بصورت یکجا برای هیات مدیره استان ارسال می‌گردد.
3- با توجه به اینکه اسناد، تحویل انبار دولتی اداره پست جهت توزیع شده است لذا امکان ثبت سفارش یکجا برای استان‌ها از تاریخ 1397/4/1 نخواهد بود.
4- سردفتران محترم تحت هیچ عنوان و تحت هیچ یک از عقود اعم از اجاره، فروش یا صلح و ... اجازه واگذاری سند را به هیچ شخصی نداشته و نخواهند داشت، چرا که شماره اسناد تحویلی به تمام سردفتران مشخص و در سیستم ثبت خواهد شد و مسئولیت آن با شخص سردفتر خواهد بود.
5- اعضای محترم زمانی امکان ثبت سفارش مرحله دوم را دارند که حداقل 70 درصد اسناد استفاده شده و به تائید سردفتر رسیده باشد (حداکثر 50 جلد در ماه)
6- تا زمان تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه، سردفتران موظف به انجام عقد، مطابق فرم تقاضانامه و محتویات سند می‌باشند که در خصوص الزام صدور چک یا سفته جهت مهریه با رضایت و پذیرش مسئولیت از جانب زوجه منتفی خواهد بود و تعرفه آن همانند تعرفه ثبت رسمی خواهد بود.
 
بخش دوم)
مجوزات صادره جهت انجام توسط سردفتران ازدواج
الف) ثبت مالکیت معنوی سند ازدواج موقت در اداره مالکیت معنوی سازمان ثبت بنام کانون به شماره ثبت 2918 مورخ 1397/3/20 که به صراحت تاکید شده جهت استفاده در اختیار دفاتر ازدواج قرار داده خواهد شد.
ب) نظریه رسمی اداره حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 139755932115000136 مورخ 1397/3/6 که به کانون ابلاغ و در سایت اطلاع‌رسانی شده و به منزله ابلاغ به کلیه دفاتر ازدواج می‌باشد.
ج) نظریه رسمی اداره حقوقی قوه قضائیه به شماره 7/97/601 مورخ 1397/3/27.
 
((( همکاران محترم مجددا تاکید می‌شود فعلا سامانه ثبت سفارش، آزمایشی است لذا هزینه بابت اسناد پرداخت نکنید. ضمنا سقف سفارش تا 50 سند نیز اضافه خواهد شد )))
 
روابط عمومی کانون سردفتران ازدواج و طلاق