۱۴۰۳ پنجشنبه ۹ فروردین

اجرای طرح تعیین سقف برای ثبت طلاق

بازدید 8404 تاریخ شنبه 5 بهمن 1398

بسم الله الرحمن الرحیم

لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط

موضوع ؛ اجرای طرح تعین سقف برای ثبت طلاق

احتراماً با صلوات بر محمد و آل محمد و با افتخار اعلام می دارد به منظور تحقق سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در اجرای منویات مقام معظم رهبری در کاهش علل و عوامل طلاق و اجرای عدالت پس از دوسال تلاش و کوشش فراوان طرح " تعیین سقف برای ثبت طلاق " مورد موافقت ریاست عالی سازمان ثبت جناب آقای دکتر خدائیان و تائید ریاست محترم قوه قضائیه جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر رئیسی قرارگرفت و از تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۵ در سراسر ایران بر اساس میانگین وقایع طلاق شهر مرکز استان بعلاوه 20 درصد برای دفاتر طلاق بصورت سالیانه اجرا می شود .

✅ خداوند بزرگ مرتبه را بی نهایت سپاسگزاریم که توفیق اجرای مهم ترین طرح موثر در اجرای عدالت از زمان تاسیس سازمان ثبت تا کنون را نصیب ما نمود ، طرحی که علاوه بر اجرای عدالت در حوزه دفاتر طلاق و دفع هرگونه مفسده منشاء اجرای عدالت در سایر اصناف خواهد شد و عدالتخواهی سردفتران ازدواج و طلاق و تلاش و کوشش ایشان در تحقق وعده الهی و آرمان های انقلاب اسلامی را بر جریده تاریخ ثبت و ماندگار خواهد کرد چراکه اجرای عدالت وعده الهی و بهره مندی از آن منوط به همت و اراده بندگانش نهاده شده است
(إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ) که بحمدالله این مهم در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق به منصه ظهور نشست .
نسیم اجرای عدالت گوارایتان باد

✅به همین منظور لازم است مختصری از روند اجرای طرح تقدیم عزیزان شود :

1- هیات مدیره کانون به محض شروع به خدمت و بدلیل اینکه حل معضل ایجاد شده در دفاتر طلاق را جزء برنامه های خود داشت بدون فوت وقت با تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت های موجود بصورت ابتکاری طرح " تعیین سقف برای ثبت طلاق " را بعنوان راهکار برون رفت از این معضل که روز به روز بیشتر و بیشتر می شد را به تصویب رساند .

2-با حضور مستمر در سازمان ثبت و تشکیل جلسات متعدد به لطف حضرت حق توانستیم طرح مذکور را با استفاده از استدلال های شرعی ، قانونی و اجتماعی برای مسئولان عالی رتبه سازمان ثبت توجیه نموده و کلیات طرح به تصویب سازمان ثبت رسید .

3-پس از تصویب کلیات طرح در سازمان ثبت ، جلسات تخصصی با حضور نمایندگان حوزه فناوری ، اداره امور اسناد ، اداره حقوقی و کانون سردفتران ازدواج و طلاق جهت ایجاد فرایند اجرائی آن در سازمان ثبت شروع و پس از حدود 4 ماه جلسات فشرده نهایناً فرایند اجرائی طرح تدوین و به تصویب مسئولان عالی رتبه سازمان ثبت رسید .

4- اجرای طرح در ابتدای سال 1398 همزمان شد با تغییر ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست عالی سازمان ثبت که همین تغییرات شائبه از دستور خارج شدن طرح را از برنامه های سازمان ثبت ایجاد کرده بود که به لطف حضرت حق با حضور مستمر در سازمان و تشکیل جلسات متعدد با ریاست جدید جناب آقای دکتر خدائیان بحمدالله والمنه طرح مذکور برای ایشان نیز توجیه و مورد موافقت ایشان و تائید ریاست محترم قوه قضائیه قرار گرفت .

۵- طرح تعیین سقف طلاق بمدت ۶ ماه در دو استان آذربایجان شرقی و همدان بصورت آزمایشی اجرا و نواقص آن بر طرف شد و از تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۵ در سراسر کشور اجرایی شد . 

✅در پایان ضمن تبریک این موفقیت بی نظیر به همکاران محترم از همه عزیزان و سروران گرامی که هیات مدیره را در جهت اجرای طرح همراهی نمودند تشکر و قدردانی می کنیم همچنین لازم است از مسئولان عالی رتبه سازمان ثبت خصوصاً آقایان : دکتر خدائیان ، دکتر تویسرکانی ، هاشمی مقدم ، و نهایتا ریاست محترم قوه قضائیه بصورت ویژه تشکر نموده توفیق روز افزون حضرات را از درگاه احدیت مسالت داریم .

تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذينَ لا يُريدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ

روابط عمومی کانون سردفتران ازدواج و طلاق ۱۳۹۸/۱۱/۵