۱۴۰۳ پنجشنبه ۹ فروردین

ایجاد شعب استانی

بازدید 5406 تاریخ یکشنبه 22 بهمن 1396 امتیاز

بسم الله الرحمن الرحیم

سردفتران محترم ازدواج و طلاق

موضوع: ایجاد شعب استانی کانون

با اهداء سلام و تحیت؛ احتراما با صلوات بر محمد و آل محمد باستحضار می رساند:

همانگونه که اطلاع دارید انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق در تاریخ 1396/11/10 برگزار و هیات مدیره جدید از تاریخ 1396/11/18 که بحمدالله مقارن شد با ایام الله دهه مبارک فجر پس از انجام مراسم تودیع و معارفه رسما فعالیت خود را آغاز نمود.

در حال حاضر کانون سردفتران ازدواج و طلاق تنها نهاد رسمی موجود در کشور جمهوری اسلامی ایران است که هدف آن اعتلای جایگاه سردفتری ازدواج و طلاق و برطرف کردن مشکلات صنفی خیل عظیم سردفتران ازدواج و طلاق است که بنا به هزار و یک دلیل تا کنون مرتفع نشده است و بر ما فرض است تا ضمن ارزش نهادن به تنهاترین نهادی که می توان از طریق آن نسبت به احیای حقوق خود اقدام کرد تمام سعی و تلاش خود را در تقویت این نهاد بکار بندیم.

پرواضح است اگر یکی از اصلی ترین عوامل برون رفت از مشکلات را اتحاد سردفتران ازدواج و طلاق بدانیم که تحقیقا همین است قطعا و یقینا اصلی ترین عامل عدم موفقیت در تمام اصناف از جمله صنف ما وجود انشقاق و نهایتا عدم توجه به مشکلات اصلی و اساسی بوده است. به هر میزان حمایت از سردفتران ازدواج و طلاق بیشتر باشد قدرت کانون بیشتر و هر چقدر اختلاف و دودستگی و نهایتا بی اهمیتی حاکم شود رسیدن به مقصود نیز بعید می گردد.

امید است صرف نظر از تمام اختلاف نظرات و دیدگاهها در مباحث نظری در خصوص احقاق حقوق صنفی کانون سردفتران ازدواج و طلاق حلقه مشترک و اتحاد بین سردفتران ازدواج و طلاق قرار گیرد انشاءالله.

اعتقاد کامل دارم اگر قرار بر رفع مشکلات صنفی باشد باید توسط خودمان تلاش و کوشش شود چرا که اولا: نص صریح کلام خدا در کتاب آسمانی نیز گویای همین مطلب است که فرمود: «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» ، ثانیا: انتظار از سازمان ثبت در برطرف کردن تمام مشکلات صنفی ما انتظار صحیحی نیست بلکه این وظیفه کانون است که باید ضمن مرتفع کردن مشکلات داخلی به عنوان بازویی قدرتمند در کنار سازمان ثبت جهت اجرایی شدن سیاست های کلان سازمان باشد که قطعا اجرایی شدن سیاست های کلان موجب منتفع شدن صنف ما نیز خواهد شد.

لذا به منظور تحقق اهداف و تقویت جایگاه کانون سردفتران ازدواج و طلاق در اجرای ماده 2 و تبصره 1 ماده 17 اساسنامه کانون سردفتران ازدواج و طلاق و ماده 51 آئین نامه اجرایی کانون از تمام سردفتران ازدواج و طلاق سراسر کشور (به غیر از استان های دارای شعبه) تقاضا می شود با هماهنگی اداره کل ثبت استان و جناب آقای مهدی توکلی عضو محترم هیات مدیره کانون و مسئول کمیسیون امور استان ها نسبت به برگزاری انتخابات استانی جهت شروع فعالیت رسمی شعبه کانون در استان مربوط اقدام و نتیجه را ضمن صورت مجلس جهت انجام مراحل بعدی به کانون گزارش نمایند.

 

ارادتمند شما در کانون سردفتران ازدواج و طلاق

علی مظفری

 

 

گیرندگان رونوشت:

1-اداره کل سیاسی وزارت محترم کشور جهت استحضار

2-ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت استحضار

3-مدیر کل حفاظت اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت استحضار